Traditie en kwaliteit
Met een duidelijk logo – de traditionele talgstok, en een volk met persoonlijkheid en karakter – symboliseert Cocagne zijn oorsprong zien en de knowhow waarmee het bedrijf in staat is zich aan te passen aan de uitdagingen van elk seizoen en aan de veranderende smaak van de consument. Alle producten weerspiegelen de zorg, finesse en precisie van de traditionele productie en tegelijkertijd de kwaliteit en voedselveiligheid van vandaag.
Een merk uit het universum van Ramirez
Het merk Cocagne is in het leven geroepen in Portugal, in 1906, toen Ramirez, eigenaar en producent van het merk, nog conserven produceerde en daarbij jute gebruikte voor het zouten van vis. Nu is Cocagne een van de 15 merken in het portfolio van Ramirez. We spreken over ‘s werelds oudste nog werkende visconservenindustrie.
Een van de geheimen die verklaren waarom Ramirez al zo lang bestaat, is het vermogen om de productie af te stemmen op de smaak van de consument in elke markt. Tegenwoordig draagt de nieuwe productie-eenheid “Ramirez 1853” daaraan bij, een van de modernste en groenste ter wereld in onze sector.
Met een combinatie van state-of-the-art processen (de modernste vriestechnologie, koelketen met grote capaciteit, state-of-the-art sterilisatiesystemen, röntgenstraling en robotisering van de verpakkingsafdeling) en een milieuvriendelijk gebouw (natuurlijk licht in de hele fabriek en de kantoren, hernieuwbare energie, gering waterverbruik en opvang van regenwater), produceert Ramirez meer dan 70 producten: tonijn, sardienen, makreel, kabeljauw, inktvis, mosselen, ansjovis en zelfs vispasta’s – authentieke producten van gegarandeerde kwaliteit, voor meer dan 50 markten. Internationale auditors beschouwen “Ramirez 1853” al als een van de vijf beste agro-industriële productie-eenheden ter wereld.
Het merk Cocagne als erfgoed
Klanten associëren Ramirez, de lange geschiedenis van het bedrijf en alle Ramirez-merken, met de sterke wil van de familie Ramirez om altijd meer en beter te willen doen. Toen globalisering nog een luchtspiegeling was en Facebook zelfs in de wildste fantasieën nog niet bestond, verzamelde Ramirez al “smaken” op de vijf continenten, die hij met eenvoudige vervoersmiddelen bezocht. Net als het bedrijf dat hij heeft gecreëerd, zorgt ook het merk Cocagne elke dag voor harmonie tussen het verleden, het heden en de toekomst.
Cocagne vandaag
Duidelijke zorg voor duurzame visserij, certificering van processen, innovatie, kwaliteitscontrole en gemak voor de consument stellen het bedrijf in staat om, ook met 115 jaar producten in de schappen, nog steeds unieke smaken en kwaliteit te bieden, bijvoorbeeld met ingeblikte wilde vis met MSC-certificering.
Het merk Cocagne is vijf generaties geleden, van één en dezelfde familie, in het leven geroepen en is nu een van de oudste en meest gewaardeerde merken van ingeblikte vis op de Europese markt.